ارائه الگوی همکاری‌های فناورانه بین شرکت‌های زایشی دانشگاهی و صنایع مرتبط با حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات

چکیده

پژوهش حاضر به ارائه الگوی همکاری‌های فناورانه بین شرکت‌های زایشی دانشگاهی و صنایع مرتبط با حوزه ­های فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است. پژوهش حاضر از حیث هدف بنیادی بوده و بوسیله ­ی روش­ شناسی آمیخته (کیفی- کمی) در دو مرحله انجام شده است. در بخش کیفی، و در قسمت اول، استخراج داده‌ها و مؤلفه‌ها با روش تحلیل مضمون‌  انجام شده است؛ و سپس، جهت ساخت الگوی پژوهش از مصاحبه با خبرگان و پرسش‌نامه استفاده شده است. نتایج این تقسیم بندی در قالب پرسش‌نامه‌هایی به 30 نفر از خبرگان حوزه مدیریت و صنعت ارائه شده (به روش گلوله برفی) و نظر آن‌ها در این‌خصوص دریافت شده و توسط آزمون Binomial در نرم افزار SPSS بررسی شده است. در آخر، بعد از جمع‌آوری نظرات خبرگان، حاصل کار به‌صورت الگوی پژوهش ارائه شده است. راهبرد پژوهشی مورد استفاده در این مرحله، تحلیل مضمون است. در این پژوهش با توجه به مطالعه عمیق نظری و دقت نظر در پیشینه تحقیق و مصاحبه­ های انجام شده­، مضامین پایه و مضامین‏ سازمان‏دهنده استخراج و تحت مضمون فراگیر مولفه‌های همکاری ­های فناورانه ارائه شده اند.

کلیدواژه ها: همکاری‌های فناورانه؛ شرکت‌های زایشی دانشگاهی؛ حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات

نویسندگان:

ابوالفضل کزازی: استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

سید حبیب اله طباطبائیان: دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

 مهدی الیاسی: استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

 فاضل حاجی زاده ابراهیمی: دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

مجله پژوهش های مدیریت عمومی – دوره 10، شماره 37، پاییز 1396.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس